7 gewoonten voor een mooie dag

Wie wil er nu niet iedere dag een mooie dag hebben? Natuurlijk zullen er ook minder mooie dagen zijn, maar deze zeven dagelijkse gewoonten kunnen je wel helpen om ernaar te streven!



Ochtendroutine

Zet je wekker iedere dag op dezelfde tijd. Ga er gelijk uit, doe je badjas aan en ga op je balkon of in de tuin staan of kleed je aan en maak een korte wandeling. Er is geen betere manier om de dag te beginnen dan met frisse lucht.


Hydrateer

Investeer in een mooie waterfles en vul deze aan het begin van de ochtend met water. Wil je een smaakje? Experimenteer dan met het toevoegen van stukjes fruit, chiazaad, munt of komkommer. Er zijn zoveel voordelen om water te drinken, je voelt ook echt het verschil.


Lach

Doe iets om te lachen. Kijk je favoriete tv show, scroll op Instagram of TikTok, vertel een mop aan je collega’s. Het leven is te kort om niet te (glim)lachen.

Communiceer

Neem de tijd om je familie en/of vrienden even gedag te zeggen, om te vragen hoe het met ze gaat, of ze een leuke dag hebben gehad of om hen succes te wensen. Bel, stuur een berichtje via social media of stuur een spraakbericht.


Tijd voor jezelf

Spendeer tenminste één uur per dag aan iets voor jezelf; lees een boek, ga sporten, trakteer jezelf op een koffie buitenshuis. Door jezelf en je eigen behoeftes voorop te stellen, kun je ook beter voor anderen te zorgen.


Noteer

Koop een mooi notitieboekje en noteer aan het einde van iedere dag de dingen waar je om hebt gelachen, waar je trots op bent, waar je dankbaar voor bent of wat je mooi vindt. Door dit soort dingen op te schrijven, helpt het je niet alleen om positieve dingen te herinneren maar ook om je beter te voelen wanneer je een minder leuke dag hebt.


Slaap

Een goede nachtrust is belangrijk. Je voelt zelf aan hoeveel slaap je nodig hebt, maar 7 tot 8 uur slaap is aan te bevelen. Maak ook van het naar bed gaan een vast ritueel en maak van je slaapkamer een oase van rust. Gedimpt licht, koele temperatuur en wellicht je favoriete geurtje vernevelen op je hoofdkussen en ga helemaal off-line. Meer tips lees je in mijn blog 'Goede nachtrust'.